Biurowa alternatywa dla mikrofirm
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że pakiet biurowy pozwalający na tworzenie dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji to nieodzowny element biznesu. Każdy z nas w codziennej pracy, ale także w życiu prywatnym ma z nimi kontakt.
Podstawowym pytaniem jest, czy zawsze jesteśmy skazani na Microsoft Office i wprowadzony jakiś czas temu model subskrypcyjny? Odpowiedź, jak to zwykle bywa, brzmi “to zależy”.
Jeśli pracujemy w dużym zespole, w którym wykorzystuje się zarówno komputery Mac jak i PC oraz potrzebujemy rozbudowanych mechanizmów zarządzania dostępem do danych, przydzielania uprawnień i dodatkowych narzędzi biznesowych w pakiecie to odpowiedź jest prosta; potrzebujemy rozwiązań Microsoft lub alternatywy od Google, które opisałem tutaj. Jednak w przypadku mniejszych, kilkuosobowych zespołów, które same się organizują i nie pracują na rozbudowanych plikach excel z wieloma makrami istnieje prosta alternatywa.
Jedną z największych zalet korzystania z urządzeń Apple jest kompleksowego podejście tej firmy do rozwiązywania codziennych wyzwań. Właśnie dlatego wyciągając komputer Mac z pudełka, w kilka chwil jesteśmy gotowi do pracy. Nie chodzi nawet o sam proces konfiguracji sprzętu, który jest błyskawiczny i bardzo intuicyjny, ale o dołączone do urządzenia oprogramowanie.
Oprócz doskonałego systemu operacyjnego zapewniającego wydajność, bezpieczeństwo i bardzo intuicyjną obsługę dostajemy praktycznie wszystkie niezbędne do codziennej pracy aplikacje. W innym wpisie omówię szerzej możliwości programów z „pakietu kreatywnego”, czyli służącego do montażu filmów iMovie oraz obróbki dźwięku GarageBand, a także inne ciekawe appki jak iPhotos, które pozwala na zarządzanie, edycję oraz bezpieczne przechowywanie naszej biblioteki zdjęć. Dzisiaj natomiast skupię się na pakiecie biurowym, w skład którego wchodzą Pages, Numbers i Keynote.
Pages
Edytor tekstu, którego największą zaletą jest bardzo prosty i intuicyjny interfejs, który pozwala w pełni skupić się na pisanym tekście, a nie na milionie rozpraszających funkcji. Jednocześnie oferuje większość funkcjonalności znanych z MS Word.
Numbers
Edytor arkuszy kalkulacyjnych nieznacznie uproszczony względem MS Excel, mimo to pozwala na wykonywanie wszystkich podstawowych zadań, które stoją przed tego typu oprogramowaniem. Dodatkowo zachęca prostym interfejsem i intuicyjną obługą.
Keynote
Edytor prezentacji przez wielu uważany za lepszy niż słynny PowerPoint. Oferuje mnogość funkcji pozwalający na osiągnięcie zapierających dech w piersiach efektów podczas tworzenia prezentacji.
Wszystkie z tych aplikacji dostępne są na MacOS, iPadOS i iOS, a nawet w wersji Web poprzez przeglądarkę internetową, dzięki czemu możemy korzystać z nich na dowolnym urządzeniu. Są one w pełni kompatybilne z MS Office, możemy otwierać, edytować i eksportować pliki doc(x), xls(x), ppt(x). Dodatkowym atutem jest pełna synchronizacja pomiędzy urządzeniami i Handoff umożliwiający łatwą zmianę urządzenia podczas pracy na dokumencie.
Dzięki kompleksowym rozwiązaniom Apple możemy korzystać z oprogramowania biurowego bez dodatkowych kosztów, po prostu wykorzystując w pełni potencjał, który oferuje platforma.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak rozwiązania Apple mogą pomóc twojej firmie skontaktuj się ze mną korzystając z przycisku poniżej.